8/15/2009

Menghampiri Cetakan Keenam

Tahmid.

Baru-baru ini puan editor memberitahu saya, Salju Sakinah akan dicetak buat kali keenam dalam masa terdekat. Ini bermakna SS berjaya dicetak buat kali ketiga pada tahun ini. Ya Rabb.

Tiada kalam yang layak saya ujarkan selain syukur kepada-Nya. Terima kasih juga kepada PTS yang memberikan pakej yang terbaik untuk novel tersebut. Ini pengalaman baharu bagi saya meskipun sudah menulis beberapa novel lain sebelum ini. Lantaran novel-novel terdahulu untuk diulangcetak kali kedua pun sangat sukar rasanya. Puncanya pastilah tegal jualan yang tidak menggalakkan.

Memang ada permintaan pembaca agar saya melanjutkan novel setebal hampir 600 halaman itu. Tetapi saya sama sekali belum memikirkannya biarpun ketika menulisnya dahulu ada plot-plot lain yang tercetus dan berpotensi untuk dikembangkan. Biarlah saya membangunkan novel lain dahulu. Masih banyak tema yang ingin saya teroka dan mesrai. Beberapa cerpen lama saya juga sesuai untuk diadaptasi kepada novel saya kira.

Insya-Allah.

0 komentar: