3/24/2009

Pengantin Salji?

Hantu Novel:

First time baca karya penulis ini. Kalau tak silap, dah ada dua novel sebelum ini. Penulis menggunakan Jordan sebagai lokasi penceritaan beliau selain dari Johor dan juga kisah cinta di kalangan pelajar universiti bersama peranan mereka selepas menamatkan pengajian.

Penulis juga menyelitkan kisah konflik sosial yang berlaku dalam masyarakat hari ini seperti hasad dengki, fitnah serta kepercayaan pada ilmu sesat. Aku suka watak utama, Sumayyah... insan biasa yang aku kira punya karakter yang agak sukar ditemui dalam diri mana-mana gadis Melayu Muslim pada masa kini.

Bila pembacaanku sampai ke babak pengantin salji, secara tak langsung aku terus membayangkan pasti ianya indah dan menarik kalau aku sendiri dapat mengalaminya... Seperkata lagi yang aku suka tentang novel ini, banyak perkataan-perkataan yang jarang kedengaran digunakan dalam penulisan beliau.


Baca lagi ...

Sumber: Blog Hantu Novel.

0 komentar: